Drogi odpoczynek tanim kosztem

Twój wolny czas jest bardzo cenny i powinieneś wykorzystać go jak najlepiej. Bardzo ważne jest, aby od czasu do czasu wrzucić na pierwszy bieg i pozwolić sobie na leniuchowanie i czas wyłącznie dla siebie… Pozwoli nam to odpocząć od pracy, zapomnieć na chwilę o pracy, codziennych obowiązkach, oderwać się od codzienności, naładować akumulatory, odprężyć się, zrelaksować… Dobry odpoczynek jest kluczowy, aby zachować równowagę w życiu zawodowym i prywatnym, a także być bardziej produktywnym i osiągać lepsze wyniki w pracy.

Co zrobić, jeśli nie masz pieniędzy na odpoczynek? Nic straconego! Odpoczynek jest drogi dla Twojego zdrowia i dobrego samopoczucia, ale możesz ciekawie go zorganizować tanim kosztem.

W formie listy przedstawimy 5 sposobów na efektywne spędzanie wolnego czasu. Co więcej, są one całkowicie bezpłatne!

Efektywny odpoczynek

Co oznacza efektywny odpoczynek i dlaczego warto jest odpoczywać efektywnie? Efektywny odpoczynek, to nic innego jak odpoczynek, który pozwoli Ci dobrze odpocząć. Brak dobrego odpoczynku grozi szybszym wypaleniem się w pracy, zwiększa prawdopodobieństwo popełnienia błędów oraz odbiera motywację do działania. Nie od dzisiaj wiadomo, że wypoczęty pracownik to skuteczny pracownik. Jeśli w pracy masz nadmiar obowiązków, a po powrocie do domu czekają na Ciebie kolejne sprawy niecierpiące zwłoki, powinieneś wziąć sprawy w swoje ręce i sam zadbać o swój wypoczynek!

Jak odpoczywać?

Skoro odpoczynek jest taki ważny, to jak odpoczywać, żeby odpocząć? Co powiesz na 5 sposobów na efektywny odpoczynek, które są zupełnie za darmo?

  1. 1. Idź na spacer

    spacer w parku

Ludzie, którzy regularnie wybierają tę formę odpoczynku, nie tylko dobrze odpoczywają, ale także spowalniają procesy starzenia się oraz wzmacniają swoją pamięć. Wszystko dzieje się za sprawą lepiej ukrwionego i wypoczętego mózgu. Już półgodzinna przechadzka po świeżym powietrzu zwiększy przepływ krwi do mózgu i pozwoli Ci skutecznie odpocząć. Najlepsze spacery są na łonie natury, gdzie dodatkowo można powdychać świeżym powietrzem, pooglądać naturę i posłuchać śpiewu ptaków. Jeśli mieszkasz w mieście i czas nie pozwala Ci żeby zorganizować wypad za miasto, nic straconego! Możesz pójść do parku albo pospacerować po mieście. Generalnie chodzi o to, żeby przez chwilę zająć się czymś innym i odpocząć od kłopotów… Co powiesz na to, aby podczas spaceru towarzyszyła Ci Twoja przyjaciółka? Możecie przy okazji poplotkować i poopowiadać sobie kawały!

2. W zdrowym ciele zdrowy duch!

gra w badmintona-zabawy na swiezym powietrzu

Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że sport to zdrowie! Aktywność fizyczna jest jednym z najważniejszych elementów (jeśli nie najważniejszym!) prozdrowotnego stylu życia. Ruch na świeżym powietrzu dotlenia organizm, relaksuje, dodaje energii, poprawia koncentrację, sprawiając tym samym, że praca przychodzi nam łatwiej i szybciej. Warto jest uprawiać sport, gdyż pozwala on nie tylko skutecznie odpocząć, ale także znacznie poprawić zdrowie. Aktywność fizyczna poprawia wydolność organizmu, dotlenia tkanki, podnosi odporność, wzmacnia kości i pomaga w pozbyciu się zbędnych kalorii i kilogramów. Możesz pobiegać, pojeździć rowerem, pochodzić z kijkami, pojeździć na rolkach czy łyżwach, pograć w badmintona, poskakać na skakance, pograć z kolegami w piłkę, poćwiczyć brzuszki, itd. Na te zajęcia sportowe nie wydasz ani grosza, a z pewnością zyskasz bardzo dużo! A może interesuje Cię joga albo sztuki walki? Nie musisz zapisywać się na zajęcia, do nauki możesz wykorzystać video dostępne w Internecie!

  1. 3. Zdrzemnij się

    Czy wiesz, że krótka drzemka może zdziałać cuda? Okazuje się, że krótki sen w ciągu dnia jest nie tylko dobrym, ale wysoce wskazanym nawykiem. Krótka drzemka w ciągu dnia to zdrowy, wysokiej jakości odpoczynek, mający zbawienny wpływ na zdrowie, gdyż zmniejsza ryzyko zawału, udaru, czy zachorowania na cukrzycę. Drzemka może być użyta jako substytut środków takich jak kawa czy napoje energetyczne, które jednak mają skutki uboczne, a mianowicie desktrukcyjny wpływ na zdrowie. Efektywna drzemka nie powinna trwać dłużej niż 30 minut. Najlepsze są tzw. power naps, czyli energetyzujące drzemki. Są to drzemki, które trwają 15-20 min i odpowiadają 2 h snu w nocy! Jeśli drzemka jest dłuższa, może mieć wręcz odwrotny skutek: trudniej jest wybudzić się z takiej drzemki i może spowodować problemy z zaśnięciem w nocy.

4. Ciekawa lektura

czytanie ksiazek-odpocznij czytajac

Padłeś? Poczytaj! Ale co ważne – nic związanego ze swoją pracą! Czytanie książek rozbudza wyobraźnię oraz aktywuje obszary mózgu odpowiedzialne za skojarzenia i kreatywne myślenie. Ludzie, którzy dużo czytają, mają bogate słownictwo i wiedzę, a także lepszą pamięć. Jeśli nie masz dużo czasu, nie musisz od razu sięgać po pięciuset stronicową powieść, możesz np. przeczytać ciekawy artykuł na interesujący Cię temat albo komiksy. A może skusisz się na czytanie wierszy? Za pomocą tableta możesz czytać gdziekolwiek masz na to ochotę, nawet w tramwaju albo na przystanku autobusowym! A co powiesz na piknik z książką w ręku?

5. Spotkaj się z przyjaciółmi

Spędzanie czasu w gronie przyjaciół stanowi również doskonały sposób, aby zrelaksować się i odpocząć! Ważne jest, aby spotykać się z osobami, w których towarzystwie czujemy się swobodnie, do których mamy zaufanie, które dają nam energię do działania i emocjonalne wsparcie. Należy, natomiast, unikać przebywania w towarzystwie tzw. wampirów. energetycznych, czyli osób które źle nam życzą, skupiają się wyłącznie na swoich problemach oraz, jak na wampiry przystało, wysysają z innych energię. Takich osób należy unikać jak ognia, gdyż przebywanie w ich towarzystwie będzie miało skutek odwrotny do zamierzonego.

Gdy spotkasz się z przyjaciółką i zwierzysz się jej ze swoich kłopotów, od razu poczujesz się lepiej! Warto jednak zadbać o to, żeby rozmowa była ciekawa dla obu stron i nie polegała na bombardowaniu innych swoimi kłopotami.

A może spotkasz się z przyjaciółką i razem upichcicie coś w kuchni albo obejrzycie Wasz ulubiony serial? Wykonywanie pewnych czynności razem sprawia o wiele większą radość i daje więcej frajdy niż robienie ich osobno!

Inwestycja w sprzęt

Jazda na rowerze, gra w badmintona, jazda na rolkach, itd. są to hobby, które możesz kultywować zupełnie bezpłatnie. Podobnie jak czytanie artykułów korzystając z Ipod’a. Na początku musisz jednak trochę zainwestować w sprzęt. Warto jest to zrobić, gdyż np. z roweru, który możesz kupić za kilkaset złotych (a używany jeszcze taniej), możesz korzystać przez wiele lat! Pamiętaj, że w takich sytuacjach zawsze możesz liczyć na Zaimo. Zaimo jest tam, gdzie go potrzebujesz! Wychodzimy na przeciw oczekiwaniom naszych klientów i oferujemy pozabankowe chwilówki, które załatwisz całkowicie online! Dowiedz się więcej o naszej ofercie oraz nie trać cennego czasu na uzyskanie taniej pożyczki online.